Kategorier

Payson

Tillverkare

Allmänt

CaseOnline med Onlinebutiken www.caseonline.se startades 2010 och har sedan dess strävat efter att erbjuda de bästa produkterna till ett stort utbud av telefon modeller. 2016 bildades CaseOnline Sweden AB.

CaseOnline Sweden AB
Mjölkuddsvägen 55
973 41 LULEÅ

Kundtjänst: 0920 - 47 79 90
Telefontid mån-fre 10.00 – 16.00 
E-postadress: info@caseonline.se

Skicka gärna e-post i första hand då vi ofta är upptagna med kunder i butiken.

Telefonföräljare ber vi vänligt men bestämt att kontakta något annat företag.

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad.
Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (info@caseonline.se) eller telefon (0920-477990).
Är du registrearad kund kan du se dina order uppgifter och status på ditt konto.

Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider

Alla beställningar skickas dagligen och våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (info@caseonline.se) eller telefon (0920-477990).

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

Payson Kortbetalning Visa/Mastercard/Internetbank – 0 kr
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig.
Vi använder betalväxeln Payson som är PCI certfierade. Betalväxeln Payson använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard.
Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.
Vi har ej tillgång till dina kortuppgifter utan du slussas vidare till Paysons eller Paypals betalsida som båda har säker kryptering.
Det går också bra att betala med Swish till vårat företags swish nummer 123 459 54 01 (CaseOnline Sweden AB) observera om du ångrar ett swishköp
återbetalas du till swishnumret du gjort betalningen ifrån. OBS! Beställaren swishar dvs låter ni sambo eller vänner swisha åt er, så stämmer inte namet överens med
order namnet. 

Payson Faktura – 29 kr
Vi samarbetar med Payson för betalning via faktura, kontrollera att du anger rätt e-post då fakturan skickas via e-post .
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.
Nu även Faktura för företag genom Payson.

Paypal
Välj Paypal i kassan för att genomförs betalningen via Paypal.com där du via ditt Paypal-konto kan betala med ett flertal olika kort.
Efter slutförd betalning blir du tillbakaskickad till vår hemsida och vårat system får information att köpet är genomfört.
Inga avgift tillkommer.

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer
personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt
att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post (info@caseonline.se) eller telefon (0920-477990).
Vi erbjuder EJ fri retur.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar och följer Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel modell, storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss.
Vid byte står vi för frakten att skicka ut den nya produkten till dig.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (info@caseonline.se) eller telefon (0920-477990) innan du skickar dina varor!
RETUREN MÄRKS MED DITT ORDERNUMMER OCH NAMN!

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor,  så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Lagen om alternativ tvistlösning i konsument-förhållanden trädde i kraft den 1 januari i år.
En lag som strax över 1 procent av Sveriges e-handlare följer.

Kravet i den nya lagen är bland annat att e-handlare ska länka till EU:s gemensamma tvistlösningssida.
Länken till sidan är: ec.europa.eu/odr.
Detta gäller även om du bara säljer inom Sverige och till svenska konsumenter.
Alla e-handlare i hela EU ska helt enkelt länka till sidan så att konsumenterna ska kunna vända sig dit för eventuell tvistlösningshjälp.

Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lagen som trädde ikraft 1 Juli 2011 ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.
Du hittar mer information här http://www.pts.se/cookies