Kategorier

Payson

Våra butiker

Våra butiker

Blomgatan 17 | 973 31 | LULEÅ

Tillverkare

Allmänt

E-butiken CaseOnline.se ägs och drivs av CaseOnline Sweden AB (org.nr: 559042-0724).
Företaget startade 2010 och har sedan dess strävat efter att erbjuda de bästa produkterna med brett sortiment.
2016 bildades CaseOnline Sweden AB.

CaseOnline Sweden AB
Blomgatan 17 B
973 31 LULEÅ

Kundtjänst: 0920 - 47 79 90
Växel mån-fre 10.00 – 16.00 
E-postadress: info@caseonline.se

Skicka gärna e-post i första hand då vi ofta är upptagna med kunder i butiken.

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad.
Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (info@caseonline.se) eller telefon (0920-477990).
Är du registrearad kund kan du se dina order uppgifter och status på ditt konto.
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Frakt & Leveranstider

Hos oss handlar du ALLTID FRAKTFRITT oavsett orderbelopp. Alla beställningar skickas dagligen fram till 15.00 (vardagar).
Våra normala leveranstider är 2-3 vardagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter.
Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid)
Vänligen kontakta oss direkt via e-post (info@caseonline.se) eller telefon (0920-477990).

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

Payson Kortbetalning Visa/Mastercard/Internetbank – 0 kr
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig.
Vi använder betalväxeln Payson som är PCI certfierade. Betalväxeln Payson använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard.
Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.
Vi har ej tillgång till dina kortuppgifter utan du slussas vidare till Paysons eller Paypals betalsida som båda har säker kryptering.
Det går också bra att betala med Swish till vårat företags swish nummer 123 459 54 01 (CaseOnline Sweden AB) observera om du ångrar ett swishköp
återbetalas du till swishnumret du gjort betalningen ifrån. OBS! Beställaren swishar dvs låter ni sambo eller vänner swisha åt er, så stämmer inte namet överens med
order namnet. 

Payson Faktura – 29 kr
Vi samarbetar med Payson för betalning via faktura, kontrollera att du anger rätt e-post då fakturan skickas via e-post .
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.
Nu även Faktura för företag genom Payson.

Paypal
Välj Paypal i kassan för att genomförs betalningen via Paypal.com där du via ditt Paypal-konto kan betala med ett flertal olika kort.
Efter slutförd betalning blir du tillbakaskickad till vår hemsida och vårat system får information att köpet är genomfört.
Inga avgift tillkommer.

GDPR - Hantering av dina personupgifter

Den 25 maj 2018 började en ny lag, GDPR att gälla. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter Personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ta ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Läs mer här: Datainspektionen

CaseOnline Sweden AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till vårat nyhetsbrev. CaseOnline Sweden AB lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i tredje punkten nedan.

CaseOnline Sweden AB har som e-handlare skyldigheter att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande;

  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon för att vi skall kunna leverera din beställda vara.
  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon (mobil) och ditt personnummer vid köp av vara.
  • Vi lämnar ut din adress till tredje part, i detta fall speditören DHL eller Postnord samt betaltjänsten du väljer i kassan t.ex Paypal, Payson.
  • Du har rätt att när som helst välja att raderas/anonymiseras ur systemet (med vissa begränsningar, som bokföringslagen).
    Du kan radera uppgifterna själv via ditt konto eller kontakta oss så gör vi det.
  • Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
  • Du har rätt att klaga till tillsynsmyndighet.
  • Du har rätt att få reda på varifrån informationen har kommit, om du inte har registrerat den själv.
  • Om du väljer att registrera dig för våra nyhetsbrev kan vi skicka erbjudanden som är anpassade efter din data hos oss och att
    du då har rätt att få veta vad vi baserar våra erbjudanden till dig på för lagrad information.
  • Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om ditt konto hos oss.

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post (info@caseonline.se) eller telefon (0920-477990).
Vi erbjuder fri retur om det är så att det är fel på produkten.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar och följer Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel modell, storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten till oss.
Vid byte står vi för frakten att skicka ut den nya produkten till dig.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (info@caseonline.se) eller telefon (0920-477990) innan du skickar dina varor!
Returen märks med ditt ordernummer och kontakt uppgifter.

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor,  så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 195 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Lagen om alternativ tvistlösning i konsument-förhållanden trädde i kraft den 1 januari i år.
En lag som strax över 1 procent av Sveriges e-handlare följer.

Kravet i den nya lagen är bland annat att e-handlare ska länka till EU:s gemensamma tvistlösningssida.
Länken till sidan är: ec.europa.eu/odr.
Detta gäller även om du bara säljer inom Sverige och till svenska konsumenter.
Alla e-handlare i hela EU ska helt enkelt länka till sidan så att konsumenterna ska kunna vända sig dit för eventuell tvistlösningshjälp.

Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi jobbar kontinuerligt med att säkerställa korrekt produktinformation. Är pris eller något annat fel i beställningen förbehåller vi oss rätten
att kreditera / återbetala köpet.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lagen som trädde ikraft 1 Juli 2011 ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.
Du hittar mer information här http://www.pts.se/cookies