Frakt & Leverans

Leveranstider

Beställningar som läggs före klockan 15.00 (helgfria vardagar) behandlas samma dag. Vi levererar produkter till länder inom EU och Norge. Leveranstiden är normalt 1 till 4 arbetsdagar i Sverige och ca 5-10 arbetsdagar till resten av Europa. 

Leveransen sker direkt till den adress du har angett vid beställningstillfället. Om en leverans tar längre tid är det sannolikt på grund av posttjänsten och inte CaseOnline Sweden AB.

På grund av rådande omständigheter gällande COVID-19 kan vi ej garantera våra ordinarie leveranstider. 

Vi strävar alltid till att sända beställningarna som är gjorda vardagar innan klockan 15 samma dag, undantag gäller ordar som är gjord fredag efter klockan 15 kommer att levereras tillsammans med måndagens beställningar.

Leveranssätt

PostNord Port Brev (1:a klass)

Används för beställningar med mindre vikt, volym och värde som levereras direkt i din brevlåda, försändelsen kommer då att levereras direkt i din brevlåda med 1:a klass brev. Är försändelsen för stor så, hämtas den ut på närmsta postombud efter att SMS eller brev-avi levererats i din brevlåda. Brev får inget spårningsnummer och kan därmed inte spåras på PostNords hemsida. 

PostNord Varubrev (1:a klass)

Försändelser med högre vikt och pris skickar vi ofta med  leveranssätt PostNord Varubrev 1:a klass. Försändelsen kommer då att levereras direkt i din brevlåda alternativt till ditt postombud och du får ett SMS från PostNord. Försändelsen är då spårbar med spårningsnummer inom Sverige.

Frakt

Inom Sverige erbjuder vi alltid fri frakt på alla beställningar.

Outlösta paket/fel angiven adress

Försändelser som levereras till utlämningsställe ligger där i 14 dagar innan de returneras tillbaka till oss. För försändelser som ej är utlösta och kommer i retur till oss debiteras en avgift f n 120 kr inklusive moms för att täcka CaseOnline Sweden AB:s kostnader för returfrakt, fraktavgift samt administrativ avgift. Notera att ej uthämtade försändelser inte gäller som utnyttjande av ångerrätten. För att utnyttja ångerrätten behöver du som kund hämta ut den beställda varan och sedan returnera densamma.  Returer som kommer till oss pga fel adress uppgifter krediteras automatiskt och en ny order måste läggas.                                                                                                

Förseningar

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vi reserverar oss rätten att avboka din beställning om det uppstår problematik med leveranser till oss eller problem med betalningen.

Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure, (såsom krig, naturkatastrof, strejk, brand eller utebliven leverans från vår underleverantör) ansvarar CaseOnline inte för förseningarna.

Kontakta Postnord

När varan har lämnat oss är du välkommen att kontakta Postnord för fler frågor om hur det går med leveransen. Klickar här för att komma till Postnord kundcenter. Telefon: 0771 - 33 33 10, öppet vardagar 0800 - 1900 för företag och 0800 - 2230 för privatpersoner.